S14

Wim Hof

Človek ktorý je prezývaný ako Ľadový muž, dokázal veci o ktorých sa mnohým z nás len sníva.

Narodil sa v roku 1959 v Holandsku, má 8 súrodencov. Už od malička bol veľmi pozitívnym človekom. V tejto dobe je držiteľom 26 certifikátov z Guinessovej knihy rekordov.

Niektoré dôkazy o tom že Wim Hof je “nadčlovek

  1. Vyliezol na Mt. Everest v kraťasoch. Počas výstupu ani nikdy predtým nemal čo i len náznak podchladenia alebo výškovej choroby.
  2. Prekonal svetový rekord tým, že sa ponoril takmer na dve hodiny do ľadu bez toho, aby teplota jeho tela klesla o stupeň. A kto drží rekord v druhom a treťom najdlhšom ponore? Sám Wim.
  3. Dosiahol vrchol Kilimandžára (5 895 metrov) za menej ako 32 hodín. A áno, urobil to v krátkych nohaviciach.
Wim Hof Method for the mind, body and skin - Sönd
Obrázok č1. Zdroj : https://www.sondskin.co.uk/blogs/discover/wim-hof-mind-body-skin

Metóda Wima Hofa

Je postavená na 3 pilieroch ktorými sú dýchanie, fyzické cvičenie, studená sprcha /otužovanie/. Kombinácia týchto 3 zložiek dokáže priniesť do života veľké zmeny.

Obrázok
Obrázok č.2. Zdroj : https://twitter.com/Iceman_Hof/status/1237771093483687937/photo/1
  1. Dýchanie, uvoľnite sa a začnite z hlboká dýchať 30-40krát, je možné že sa vám začne motať hlava.
  2. Vydýchnite a zadržte dych na čo najdlhšie vydržíte, následne sa nadýchnite a vydržte aspoň 15 sekúnd. Nie je to cvičenie v ktorom si máte niečo dokázať takže sa nepreceňujte.
  3. Toto celé zopakujte 3-4 kým nepocítite pocit eufórie alebo ľahké brnenie
  4. Fyzické cvičenie, odporúčam robiť kliky, po dychovom cvičení je možné že ich urobíte viac ako inokedy. Je to spôsobené zvýšeným množstvom kyslíka v tele.
  5. Studená sprcha, po dvoch pilieroch prichádza ten najťažší ale zároveň najdôležitejší. Chlad je naším zrkadlom. Ak máme myšlienkové vzorce, ktoré v stresovej situácii vytvárajú napätie a vzdorovanie, sme v nastavení do neprijatia. Toto nastavenie a pobyt v chlade nejde dohromady, vtedy človek z chladu uniká.

Wim Hof sám hovorí : “Nie každý zvládne otužovanie. Ak to niekomu mimoriadne prekáža, môže skúsiť aspoň dychové cvičenia. Už len to pomáha ľuďom udržiavať si pokojnú myseľ“.

Zdroj

Pridaj komentár