Nezaradené

Zdravá strava

Zdravá strava a výživa: ako na to chutne a za rozumnú cenu (návod)
Päť tipov ako sa zdravo stravovať

Jedávajte pestrú stravu

Veľmi často sa hovorí o stravovaní a stravovacích návykoch. Rôzne odporúčania od lekárov, kde sa často spomína pestrá strava. Bohužiaľ ľudia majú sklon skĺznuť do jednostranne zameranej stravy bez toho aby si to uvedomili. Uprednostňujeme rôzne pochutiny, fastfoody, tučné či príliš solené jedlá. 

Základom vašej výživy majú byť potraviny bohaté na sacharidy

Sacharidy sú potrebné všeobecne pre každého človeka, či už ide o niekoho aktívneho, kto potrebuje energiu pre cvičenie, alebo aj pre ľudí, ktorí sú počas dňa pod stresom, kde majú sacharidy podpornú funkciu pre nervový systém. Celkovo tiež zmierňujú únavu.

Doprajte si veľa ovocia a zeleniny

Ovocie a zelenina má vo výžive človeka nezastupiteľné miesto vďaka vysokému obsahu vitamínov, minerálnych látok, vlákniny a ďalších dôležitých látok, priaznivo ovplyvňujúcich fyziologické procesy v našom organizme. Pred každodennou konzumáciou nesmieme zabúdať na dôkladné umývanie ovocia a zeleniny.

Udržiavajte si zdravú telesnú hmotnosť a cíťte sa dobre

Aká hmotnosť je pre vás primeraná, to závisí od viacerých faktorov vrátane vášho pohlavia, výšky, veku a dedičnosti. Nadmerná hmotnosť zvyšuje pravdepodobnosť vzniku mnohých chorôb vrátane srdcových ochorení a rakoviny. Nadbytok telesného tuku sa hromadí, ak jedávate viac kalórií, ako vaše telo dokáže premeniť na energiu. Tieto prebytočné kalórie môžu pochádzať z ktorejkoľvek živiny, ktorá obsahuje energiu bielkovín, tukov, sacharidov alebo alkoholu, najkoncentrova­nejším zdrojom kalórií je však tuk. Pohyb je dobrým spôsobom, ako zvýšiť denný výdaj energie a vďaka tomu sa môžete aj lepšie cítiť. Je to jednoduché: ak priberáte, musíte menej a pestrejšie jesť a byť aktívnejší.

Jedzte pravidelne

Vynechávanie jedál, najmä raňajok, môže viesť k neovládateľnému hladu a následne k prejedaniu sa. Zaradenie desiatej alebo olovrantu pomedzi hlavné jedlá pomôže potlačiť hlad, nejedávajte však príliš veľké množstvá, aby ste potom nevynechávali riadne jedlá. Nezabudnite započítať desiatu a olovrant do svojho celkového príjmu kalórií. Hlad môžete potlačiť napr. porciou ovocia, hrsťou neslaných orechov a podobne.

Zdroj: https://www.zdravie.sk/clanok/53522/10-tipov-ako-sa-zdravo-stravovat

Pridaj komentár