P15

AKO SCHUDNÚŤ

Skôr než začneme chudnúť by sme si mali uvedomiť, že to nie je len o prísnych diétách a ťažkých cvikoch.
Ako prvé čo by sme mali spraviť je uvedomiť si, či chceme spraviť zmenu a vyjsť zo stereotypu. Zmeny vyvolávajú zmeny. Na konci sami uvidíte, že vy sami sa chudnutím zmeníte.
Ak ste si povedali áno, tak treba dodržiavať tieto kroky:
1. Na úplnom začiatku sa odfotografujte z rôznych uhlov. Ideálne je sa fotiť pravidelne, aby bol vidieť progres. Časom budete radi, že ste začali a že máte také fotky na pamiatku.
2. Je odporúčané poradiť sa s odborníkom – fyzioterapeutom. On vie najlepšie čo je pre Vás dobré, rozdeliť Vám stravu a tréning.
3. Motivácia – dajte ľudom v okolí (priateľom, rodine, kolegom) vedieť, že sa snažíte schudnúť. Verejný záväzok funguje výborne a nechcete sa dať zahanbiť.
Začnite s niekým a navzájom sa motivujte. Keď sa Vám nebude chcieť, tak Vás ten správny človek môže motivovať k lepšiemu výkonu. Dávajte si spoločné ciele. Napríklad kto rýchlejšie prepláva dĺžku bazéna.
4. Snažte sa udržiavať si pravidelnosť, či už pri jedle, pití a tréningoch.
Odporúča sa jesť pravidelne 3 až 5 krát za deň. Plnohodnotná, pestrá a zdravá strava môžu viesť k úspechu. V žiadnom prípade nevyjedajte často a v malých množstvách, pretože to je záťaž na črevá. Žiadne maškrty!
Pravidelný pitný režim – minimálne 2 litre vody denne je tiež cesta k úspechu. Zabudnite na sladené nápoje.
5. Tréning – záleží od Vás ako ste na tom po fyzickej stránke. Keď nie ste športovec, nepúšťajte sa hneď zo začiatku do dlhých behov, tréningu vo fitkách, atď. Zo začiatku môžte zvoliť prechádzky, najlepšie 5 krát do týždna na jednu hodinu. Neskôr beh a navštíviť fitness centrum, najlepšie zaplatiť si trénera. Taktiež je dobré robiť si strečing.

Pridaj komentár